Rákóczi Zoltán

Gyerekülés

Hamar szamárpadba
kerültek: legyen rend,
hadd tudjon figyelni,
aki közel ül a tanárhoz.
Akkor még láttak feltett
kezeket, próbálkoztak
ők is, mint akik a hátsó
ülésről lesik el, hogy kell
vezetni.

Azóta új iskola épült,
és elment az első sor:
néha összetört egy pad
meg csont. Már nincs
külön szamárpad,
mindegyik az.

Osztályterem a falu is.
Ott is hátul ülnek,
padjuk kopott, pedig
még evésre is
alig használják.
Mindent így se lehet
elnézni, nem hibás
a szamárpad és az
első sor sem.

Amilyen a falu,
olyan az állam is,
pedig csak onnan jöhet
megoldás. Ott erősödhet
a tanárok hangja
hogy elérjen hátulra,
ők újítják fel asztalukat,
és tesznek rá több ételt.
Miattuk lehetnek
az iskolák hasonlóak,
hogy ne érje meg váltani.

Padjuk csak úgy lesz fényes,
ha sokat tanulnak rajta,
mégis a divat szerint
kopott helyen csúnya,
ha könyvek vannak.

Szavazz egy like-kal

További információkért

Like-old a Facebook oldalunkat, ahol minden nap témába vágó inspirációval szolgálunk

Motiváció Oktatási Egyesület

A pályázat megvalósítását a Norvég Civil Támogatási Alap támogatja.

  • EGT és Norvég Civil Támogatási Alap
  • EEA Grants
  • Norway Grants
  • Ökotárs alapítvány
  • Emnet
  • Kárpátok Alapítvány - Magyarország
  • Autonómia Alapítvány