Motiváció Tanoda – Tiszasziget




A projekt azonosító száma

"TÁMOP-3.3.9.A-12/2-2012-0024"

A kedvezményezett neve

Motiváció Oktatási Egyesület

A projekt címe:

"Motiváció Tanoda – Tiszasziget"

A szerződött támogatás összege

30 millió forint

A megvalósítás időszaka

2013. szeptember 01. napjával kezdődően, 2015. január 31-ig.

Projektmenedzsment

Projektmenedzser: Patócs Anikó
Pénzügyi vezető: Dékány Éva
Szakmai vezető: Dr. Szűcs Norbert
Tanoda vezető: Balázs Ákos
Szülői kapcsolattartó: Király Renáta
Közösségi személy: Nagy Angelika

A tanoda helyszíne

Vedres István Faluház, 6756. Tiszasziget, Szabadság u. 8.

A projekt bemutatása

A Motiváció Oktatási Egyesület a Támop 3.3.9.A-12/2-es pályázati konstrukcióval összhangban a a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, köztük a roma gyermekek felzárkózási esélyeinek növelése, az oktatási esélykülönbségek és az iskolai lemorzsolódás csökkentése érdekében indította útjára a Motiváció Tanoda – Tiszasziget projektjét. A tanoda tevékenysége során az egyéni tanulási igényekre reagáló tanulásszervezési eljárások alkalmazását, a nem formális, informális tanulási formák, megoldások elterjesztését és azok formális oktatáshoz kapcsolását segíti elő. Ezen tanulási formák segítik a diákokat abban, hogy az iskolarendszerű oktatásban eredményesebbek legyenek, és ezáltal a lemorzsolódási arányuk csökkenjen.

A konstrukció célcsoportja

Közvetlen célcsoport: szegedi felső tagozatos, alsó tagozatos és középiskolás HHH, HH, roma tanulók
Közvetett célcsoport: szülők, testvérek, nyitott programokon résztvevők, felsőoktatási hallgatók.

A projekt rövid távú céljai

  • önálló tanuláshoz szükséges képességek fejlesztése,
  • IKT terület biztos felhasználói szintjének elérése,
  • tanodai tanulók szociális kompetenciájának fejlesztése, konfliktus, és agresszió-kezelés,
  • tantárgyi fejlesztés,
  • tanulási motiváció növelése, jövőkép kialakítása, pályaorientáció megvalósítása,
  • egyéni fejlesztési terv kialakítása valamennyi tanodai tanuló esetében,
  • bevont tanulók számára egyéni igényeknek megfelelően szociális, kulturális és lelki segítséget nyújtani,
  • társas kapcsolatok kialakítása, kommunikációs készség fejlesztése, közösségi létélmény,
  • egészséges életmódra nevelés,
  • környezettudatosságra nevelés,
  • szülőkkel való szoros kapcsolat kialakítása, fenntartása,
  • egyetemi hallgatók, pályakezdő pedagógusok és önkéntesek bevonása a tanodai tanulók fejlesztésébe,
  • szoros együttműködés a horizontális intézményekkel az egyedi problémák holisztikus kezeléséhez,
  • jó gyakorlatok kialakítása, adaptálása és megosztása.

A projekt hosszú távú céljai

  • hozzájárulni a hátrányos helyzetű – főként roma – tanulók iskolai sikerességéhez,
  • hiányzások, lemorzsolódás csökkentése,
  • tanodai tanulók közvetlen és közvetett környezetében megítélésük pozitív irányú alakítása,
  • elfogadó attitűd, multikulturális közeg kialakításának segítése helyi szinten,
  • kirekesztettség és szegregáció mérséklése,
  • társadalmi egészség és aktivitás javítása,
  • munkaerőpiaci foglalkoztathatóság esélyének növelése.

A projekt keretében megvalósításra kerülő tevékenységek

  • Érintett célcsoport toborzása
  • Az egyéni fejlesztésekhez szükséges dokumentáció elkészítése
  • A bevont gyermekek egyéni fejlesztési tervéhez illeszkedő, rendszeres (órarend-szerinti) egyéni és kiscsoportos fejlesztő foglalkozások, i közösségfejlesztő, tehetséggondozó programok szervezése
  • Tantárgyi felkészítések szervezése: kiscsoportos foglalkozások elsősorban matematika, idegen nyelv és magyar nyelv tárgyakhoz kapcsolódóan
  • Számítógép-használói és internet-alapismeretek átadása, játékos gyakorlati foglalkozások, választható 60 órás modul elsajátítása
  • Kompetencia és készségfejlesztő foglalkozások szervezése
  • Pályaorientáció: A 7. 8. osztályos, középiskolai felvételi előtt álló fiatalok számára iskolalátogatások szervezése illetve a továbbtanuláshoz és pályaválasztáshoz kapcsolódó információk összegyűjtése
  • A szülők aktív szerepvállalásával szabadidős programok szervezése: fogadóórák, családi napok (10alkalom), családlátogatás, részvételi lehetőség, közösségi oldalak fejlesztése (min. 1alkalom/hónap)
  • A településen kívül szervezett kompetenciafejlesztést szolgáló kiegészítő programok, közösségi nyitott programok, kirándulások, táborok szervezése
  • Hálózati együttműködés kialakítása az érintett iskolákkal
  • Tanoda platformban való részvétel.
  • Eszközbeszerzés

A projekt keretében vállalt indikátorok

Mutató neve Minimálisan elvárt célérték A projekt fizikai zárásakor elérendő érték
Tanodai programokban résztvevő tanulók száma 20 tanuló 30 tanuló
Nyitott tanodai programok száma 6 db 20 db
Az egyéni fejlesztési tervben rögzítetteket sikeresen megvalósítók száma legalább a tanulók 70%-a 70%
A tanodából lemorzsolódott diákok száma legfeljebb a tanulók 15%-a) 15%
Nyitott tanodai programon résztvevők száma 180 fő 200 fő
Tanodán kívüli programok száma 6 alkalom 10 alkalom
Aktív együttműködésekbe bevont partnerek száma 5 együttműködő partner 8 együttműködő partner