Motiváció Tanoda – Tiszasziget
A projekt azonosító száma
"TÁMOP-3.3.9.A-12/2-2012-0024"
A kedvezményezett neve
Motiváció Oktatási Egyesület
A projekt címe:
"Motiváció Tanoda – Tiszasziget"
A szerződött támogatás összege
30 millió forint
A megvalósítás időszaka
2013. szeptember 01. napjával kezdődően, 2015. január 31-ig.
Projektmenedzsment
Projektmenedzser: Patócs Anikó
Pénzügyi vezető: Dékány Éva
Szakmai vezető: Dr. Szűcs Norbert
Tanoda vezető: Balázs Ákos
Szülői kapcsolattartó: Király Renáta
Közösségi személy: Nagy Angelika
A tanoda helyszíne
Vedres István Faluház, 6756. Tiszasziget, Szabadság u. 8.
A projekt bemutatása
A Motiváció Oktatási Egyesület a Támop 3.3.9.A-12/2-es pályázati konstrukcióval összhangban a
a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű, köztük a roma gyermekek felzárkózási esélyeinek növelése,
az oktatási esélykülönbségek és az iskolai lemorzsolódás csökkentése érdekében indította útjára a
Motiváció Tanoda – Tiszasziget projektjét. A tanoda tevékenysége során az egyéni tanulási igényekre
reagáló tanulásszervezési eljárások alkalmazását, a nem formális, informális tanulási formák, megoldások
elterjesztését és azok formális oktatáshoz kapcsolását segíti elő. Ezen tanulási formák segítik a diákokat
abban, hogy az iskolarendszerű oktatásban eredményesebbek legyenek, és ezáltal a lemorzsolódási arányuk csökkenjen.
A konstrukció célcsoportja
Közvetlen célcsoport: szegedi felső tagozatos, alsó tagozatos és középiskolás HHH, HH, roma tanulók
Közvetett célcsoport: szülők, testvérek, nyitott programokon résztvevők, felsőoktatási hallgatók.
A projekt rövid távú céljai
- önálló tanuláshoz szükséges képességek fejlesztése,
- IKT terület biztos felhasználói szintjének elérése,
- tanodai tanulók szociális kompetenciájának fejlesztése, konfliktus, és agresszió-kezelés,
- tantárgyi fejlesztés,
- tanulási motiváció növelése, jövőkép kialakítása, pályaorientáció megvalósítása,
- egyéni fejlesztési terv kialakítása valamennyi tanodai tanuló esetében,
- bevont tanulók számára egyéni igényeknek megfelelően szociális, kulturális és lelki segítséget nyújtani,
- társas kapcsolatok kialakítása, kommunikációs készség fejlesztése, közösségi létélmény,
- egészséges életmódra nevelés,
- környezettudatosságra nevelés,
- szülőkkel való szoros kapcsolat kialakítása, fenntartása,
- egyetemi hallgatók, pályakezdő pedagógusok és önkéntesek bevonása a tanodai tanulók fejlesztésébe,
- szoros együttműködés a horizontális intézményekkel az egyedi problémák holisztikus kezeléséhez,
- jó gyakorlatok kialakítása, adaptálása és megosztása.
A projekt hosszú távú céljai
- hozzájárulni a hátrányos helyzetű – főként roma – tanulók iskolai sikerességéhez,
- hiányzások, lemorzsolódás csökkentése,
- tanodai tanulók közvetlen és közvetett környezetében megítélésük pozitív irányú alakítása,
- elfogadó attitűd, multikulturális közeg kialakításának segítése helyi szinten,
- kirekesztettség és szegregáció mérséklése,
- társadalmi egészség és aktivitás javítása,
- munkaerőpiaci foglalkoztathatóság esélyének növelése.
A projekt keretében megvalósításra kerülő tevékenységek
- Érintett célcsoport toborzása
- Az egyéni fejlesztésekhez szükséges dokumentáció elkészítése
- A bevont gyermekek egyéni fejlesztési tervéhez illeszkedő, rendszeres (órarend-szerinti) egyéni és kiscsoportos fejlesztő foglalkozások, i közösségfejlesztő, tehetséggondozó programok szervezése
- Tantárgyi felkészítések szervezése: kiscsoportos foglalkozások elsősorban matematika, idegen nyelv és magyar nyelv tárgyakhoz kapcsolódóan
- Számítógép-használói és internet-alapismeretek átadása, játékos gyakorlati foglalkozások, választható 60 órás modul elsajátítása
- Kompetencia és készségfejlesztő foglalkozások szervezése
- Pályaorientáció: A 7. 8. osztályos, középiskolai felvételi előtt álló fiatalok számára iskolalátogatások szervezése illetve a továbbtanuláshoz és pályaválasztáshoz kapcsolódó információk összegyűjtése
- A szülők aktív szerepvállalásával szabadidős programok szervezése: fogadóórák, családi napok (10alkalom), családlátogatás, részvételi lehetőség, közösségi oldalak fejlesztése (min. 1alkalom/hónap)
- A településen kívül szervezett kompetenciafejlesztést szolgáló kiegészítő programok, közösségi nyitott programok, kirándulások, táborok szervezése
- Hálózati együttműködés kialakítása az érintett iskolákkal
- Tanoda platformban való részvétel.
- Eszközbeszerzés
A projekt keretében vállalt indikátorok
Mutató neve |
Minimálisan elvárt célérték |
A projekt fizikai zárásakor elérendő érték |
Tanodai programokban résztvevő tanulók száma |
20 tanuló |
30 tanuló |
Nyitott tanodai programok száma |
6 db |
20 db |
Az egyéni fejlesztési tervben rögzítetteket sikeresen megvalósítók száma |
legalább a tanulók 70%-a |
70% |
A tanodából lemorzsolódott diákok száma |
legfeljebb a tanulók 15%-a) |
15% |
Nyitott tanodai programon résztvevők száma |
180 fő |
200 fő |
Tanodán kívüli programok száma |
6 alkalom |
10 alkalom |
Aktív együttműködésekbe bevont partnerek száma |
5 együttműködő partner |
8 együttműködő partner |