Csapatunk

Ismerd meg a Motiváció Műhely csapatát! Olyan elkötelezett szakemberekből és lelkes önkéntesekből állunk, akik hisznek a közösség erejében, a mindenki számára elérhető, színvonalas oktatás és a fenntarthatóság fontosságában. Mindannyiunkat összeköt a közös cél: egy szolidárisabb, igazságosabb és fenntarthatóbb jövő építése.


Dr. Fejes József Balázs

Doktori tanulmányaim első évében részt vettem a szegedi és hódmezővásárhelyi deszegregációs intézkedések által érintett tanulók támogatását célzó Hallgatói Mentorprogram szervezésében. Az e program körül kialakult, elhivatott szakmai közösség egyik tagjaként 2012-ben megalapítottuk a Motiváció Oktatási Egyesületet, amelynek azóta is elnöke vagyok. Munkám számos módon kötődik a magyar oktatás megújításához. A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének docenseként többek között a tanárképzésben oktatok, emellett az MTA-SZTE Olvasás és Motiváció Kutatócsoport vezetője vagyok. Kutatási érdeklődésem középpontjában a tanulási motiváció, a szövegértés és az oktatási méltányosság áll. Inspiráló számomra, hogy a Motiváció Műhelyben társadalmilag hasznos ügyekért dolgozhatok, miközben folyamatosan tanulhatok valami újat, és nyomon követhetem tanodásaink és kollégáim fejlődését.

Erdődi Noémi

2013-ban csatlakoztam a Motiváció Műhelyhez, mert tanár szakos hallgatóként szerettem volna gyakorlatot szerezni a gyerekekkel való munkában. Dolgoztam a Mentorprogramban, az Ösztöndíjprogramban és a Tiszaszigeti Tanodában. 2017-ben részt vettem a balástyai tanodánk elindításában és felépítésében, amelynek később a szakmai vezetője lettem. Jelenleg is itt dolgozom a legkisebb tanodásokból álló Nyuszi Csapat mentoraként, valamint hozzám tartozik a Tanoda Önkormányzat koordinálása. Tagja vagyok a klímaoktatási munkacsoportnak, felelőse voltam a Balástyai Motiváció Tanoda udvarának permakultúrás szemléletű átalakításának, illetve egy iskolazöldítő pilotprogramnak. Trénerként társasjátékpedagógia-képzéseket tartok, fejlesztőként pedig az egyesület játékainak elkészítését és tesztelését szoktam vezetni. Mindemellett a nemzetközi projektek koordinálása is a feladataim közé tartozik. Hálás vagyok, hogy egy támogató közösség tagjaként nagyon változatos és kreatív munkát végezhetek.

Halász Csenge

A Szegedi Tudományegyetem angol–olasz tanár szakos hallgatója, valamint az MTA-SZTE Olvasás és Motiváció kutatócsoport tagja vagyok. A Motiváció Műhely csapatához először 2022 tavaszán csatlakoztam a szegedi tanoda önkénteseként, majd pedig gyakornokként Ukrajnából menekült, hátrányos helyzetű roma családok gyermekeinek mentorálása volt a feladatom. 2024-ben munkatársként csatlakoztam a csapathoz, jelenleg projektkoordinátorként dolgozom a „Tanodák megerősítése az egyenlőtlenségek és diszkrimináció ellen” nevű projektben. Feladataim közé tartozik a TanodaPlatform szakmai eseményeinek szervezése és lebonyolítása, valamint a tanodahálózat építése. Munkámban igazán lelkesít, hogy folyamatosan újabb és újabb kihívásokkal találom szembe magam, amiket kreativitással és csapatmunkával könnyedén meg tudunk oldani.

Horváth Anna

A Motiváció Műhely csapatához 2021-ben csatlakoztam önkéntes mentorként, mivel gyerekkel, fiatalokkal szerettem volna együtt dolgozni. A mentálhigiénés közösség- és kapcsolatépítő mesterszak elvégzése után tanodapedagógusként helyezkedtem el a Balástyai Motiváció Tanodában. Vitaklubvezetőként rendszeresen vezetek vitakészségeket fejlesztő disputafoglalkozásokat. Emellett az iskolával és szociális intézményekkel tartom a kapcsolatot, valamint családi és közösségi napok megvalósítását koordinálom. Facilitátorként vezetem a pedagógiai munkát végző önkéntesek számára havi rendszereséggel szervezetett szakmai önismereti foglalkozásokat. Lehetőségem volt nemzetközi projektekbe is bekapcsolódni ifjúsági csereprogramok keretében, illetve egy nemzetközi társasjáték-fejlesztő projektben is tapasztaltot szereztem. Szeretem, hogy sokszínű, kreatív munkát végzek egy összetartó közösségben, és a mentálhigiénés szemléletemet a gyerekekkel, valamint a szervezetben is tudom hasznosítani.

Kelemen Valéria

A Motiváció Oktatási Egyesület és a TanodaPlatform-hálózat egyik alapítója vagyok. Évekig voltam a Hallgatói Mentorprogram koordinátora, a Szegedi Motiváció Tanoda vezetője és a szervezet oktatási programjainak szakmai felelőse. 2021-ben a kezdeményezésemre indítottuk el a klímaváltozás oktatásával kapcsolatos programunkat a Motiváció Tanodákban. Jelenleg a Motiváció Műhely klímaoktatási és fenntarthatósági programjait koordinálom. Izgalmasnak találom a permakultúra alkalmazását oktatási programokban, különösen a gyerekek bevonásával történő tervezés során. Hálás vagyok, mert kreatív és társadalmilag hasznos munkát végezhetek egy szuper csapat részeként.

Kicsi Bálint

2017-ben önkéntesként csatlakoztam a Motiváció Műhely csapatához. A Szegedi Tudományegyetem rajz- és történelemtanár szakos hallgatójaként fontosnak éreztem, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsek a gyerekekkel való munkában, és az önkénteskedés lehetősége is vonzó volt számomra. 2018-tól tanodapedagógusként veszek részt a Motiváció Tanodák életében – 2024 nyaráig a balástyai, majd a szegedi tanodában csoportvezető mentorként. A motivációalapú matematikaoktatás-munkacsoport tagjaként elsősorban a design elemekért felelek. A CoolSchool elnevezésű HUSRB Interreg projekt koordinátora vagyok, amely keretében vajdasági kollégákkal működünk együtt a tanodai tapasztalataink átadásában. Munkámban – a gyerekekkel való munka általános öröme mellett – kifejezetten motivál, hogy kicsit sem egyhangú, és számos olyan területen kipróbálhatom magam, amire talán sosem gondoltam volna.

Kócsó Magdi

2018-ban szereztem diplomát a Szegedi Tudományegyetem gyógypedagógia szakán tanulásban és értelmileg akadályozottak pedagógiája szakirányon. 2019 őszén csatlakoztam a Szegedi Motiváció Tanodához, 3 évig önkéntes mentorként segítettem egy szuper tanodás csoport mindennapjait. 2022-től már munkatársként folytattam a mentorálást, 2025-től a balástyai tanodában is dolgozom. Tagja vagyok a klímaoktatás-munkacsoportnak, részt vettem egy iskolazöldítő programban, és rendszeresen vezetek a városi hőszigethatásról szóló workshopokat. A Motiváció Műhely számomra nem csupán munkahely, hanem inspiráló közösség, ahol a sokszínű munka és az azonos értékeket képviselő csapat folyamatosan motivál.

Makádi Balázs

2013 óta a Motiváció Műhely keretein belül dolgozom, 2023 óta pedig alelnökként segítem a munkát. Végzettségem szerint történelem és ember és társadalom műveltségterületi tanár vagyok. Pályafutásom során többféle munkakörben kipróbáltam magam. Kezdetben pedagógiai területen tevékenykedtem, gyermekek mentorálásával foglalkoztam. Később projektvezetőként dolgoztam, számos hazai és nemzetközi finanszírozású projekt irányításában vettem részt. Emellett operatív vezetőként is tevékenykedtem, ahol a szervezet napi működésének biztosítása volt a feladatom.

A munkámban azt szeretem leginkább, hogy lehetőségem van olyan komplex programok működtetésében részt venni, amelyek a társadalom jobbítását szolgálják.

Mádi Szilvia

A Szent István Egyetemen emberi erőforrás tanácsadó MA diplomát szereztem, és több éven keresztül a vállalati szférában dolgoztam, marketing és rendezvényszervezés területén. A Motiváció Műhelyhez 2017-ben csatlakoztam önkéntes mentorként, majd 2019-től főállású tanodapedagógusként folytattam a munkát. 2022 óta a Motiváció Közösségi Tér koordinációját és a szervezet működtetését támogatom, valamint ifjúsági, közösségszervezői és esélyegyenlőségi projekteket vezetek. 2025-től főként a civil társadalom megerősítését célzó, az Aspektus Csoport szervezeteivel közösen megvalósított Communities for Local Democracy projekt koordinációjával és kommunikációjával foglalkozom. Örömmel tölt el, hogy a Motivációnál egy összetartó, inspiráló közösség része lehetek, és olyan ügyeken dolgozhatok, amelyek nemcsak érdekesek, hanem társadalmilag fontosak.

Mutier Uszáma

A Szegedi Tudományegyetemen végeztem biológia-matematika szakos tanárként. A képzésem közben, 2017-ben csatlakoztam önkéntesként a Hallgatói Mentorprogramhoz, majd 1 évvel később tanodapedagógus lettem a Szegedi Motiváció Tanodában. 2022-ben vettem át a szegedi tanoda vezetését, majd 2024-től szakmai vezetőként irányítom mindkét Motiváció Tanodát. Emellett a motivációalapú matematikaoktatás-munkacsoportot vezetem, e módszertan fejlesztése a feladatom. A motivációalapú olvasáskultúra- és szövegértés-fejlesztés területén is elmélyedtem, részt veszek a képzések megtartásában. Nagyon szeretem a munkámban azt, hogy folyamatos fejlődésnek lehetek tapasztalója mind a saját, a kollégáim, valamint a gyerekek esetében is.

Nagy Dorka 

A Szegedi Tudományegyetem angol-dráma tanár szakos hallgatójaként 2023 őszén csatlakoztam önkéntesként a Motiváció csapatához a szegedi tanodában. Jövőbeli tanárként nagyszerű gyakorlatszerzési lehetőségnek ítéltem meg ezt a feladatot. 2024 nyarától tanodapedagógusként folytatom a munkát. A csoportvezetés mellett egyéni tanulási foglalkozások során dolgozok együtt néhány gyerekkel, továbbá koordinálom a Tanoda Önkormányzat működését. Mióta a tanoda része az életemnek, és megismertem ezt a rengeteg fantasztikus gyereket, sokkal több motivációt érzek az életem minden területén.

Nagy Katalin Vivien

A Motiváció Műhellyel még szociális munkás tanulmányaim során találkoztam a főiskolán, ahol a Rendszerhiba nevű társasjátékukat mutatták be. Már itt felkeltették az érdeklődésemet, majd későbbi találkozások hatására jelentkeztem önkéntesnek. Ez 2016-ban történt, azóta tevékenykedek a Motiváció Műhelynél. Sokrétű feladataim közül számomra legfontosabb a gyerekekkel való munka, jelenleg a balástyai tanodában vagyok a felsősökből és középiskolásokból álló Alfa Pandák csoport vezetője. Emellett a tanodák dokumentációjáért, az uzsonnáztatásért, a tanodai eszközökért, valamint az épület rendjének fenntartásáért vagyok felelős. Szeretem látni, hogyan fejlődnek a gyerekek, szeretem a munkám sokszínűségét, és hogy egy olyan csapatban dolgozhatok, ahol támogatnak, és átsegítenek a nehéz helyzeteken.

Parti Tímea

2020 őszén csatlakoztam a Motiváció Műhelyhez, a Szegedi Tudományegyetem szociális munkás BSc-képzés hallgatójaként itt töltöttem a gyakorlati félévemet. Diplomám megszerzése után tanodapedagógusként folytattam a munkát, jelenleg tanodavezető és önkénteskoordinátor vagyok a Szegedi Motiváció Tanodában, munkám mellett pedig az ELTE szociális munka MA-szakos hallgatójaként bővítem szakmai ismereteimet. Munkámban igazán lelkesít, hogy a hozzánk járó fiatalokat olyan projektekbe tudjuk bevonni, amelyekben kibontakoztatják tehetségüket, és életre szóló élményeket szerezhetnek.

Steigler Anett

A Motiváció Műhely munkásságát 2013-ban egy egyetemi kurzus keretében ismertem meg, és néhány hónappal később önkéntesként csatlakoztam a csapathoz. Évekig mentoráltam gyerekeket iskolákban és a szegedi tanodánkban, koordináltam a Hallgatói Mentorprogramot, majd a szegedi tanoda vezetőjeként dolgoztam. Különböző projekteket vezettem, melyek közül a menstruációs szegénységgel és a nemek közötti egyenlőtlenséggel foglalkozó NőCik – Női Ciklus Projekt állt legközelebb a szívemhez. Jelenleg kommunikációs munkatársként támogatom a céljaink elérését. Úgy gondolom, civil szervezetként nagyon sokat teszünk azért, hogy egy nyitott és elfogadó társadalomban élhessünk, ahol, ha nem is születik mindenki egyenlő esélyekkel, mindenki megkapja a támogatást ahhoz, hogy boldog életet éljen.

Szalay Hanna 

2020-ban csatlakoztam a Motiváció Műhelyhez önkéntesként. Szakmai gyakorlatom egy részét is a tanodában töltöttem. 2022-ben végeztem gyógypedagógia szakon, és ebben az évben lettem munkatárs is, a szegedi tanodában dolgozom tanodapedagógusként. Jelenleg én koordinálom a szövegértés-fejlesztési programunkhoz kapcsolódó Szitakötő projektet, és részt veszek az Olvasáskultúra- és szövegértés-fejlesztés módszertani képzések megtartásában. Tagja vagyok a klímaoktatás-munkacsoportnak és a motivációalapú matematikaoktatás-munkacsoportnak. Munkámban az lelkesít, hogy egy nagyon támogató szakmai közegben dolgozhatok.

Dr. Szűcs Norbert

A Motiváció Műhely fejlődésének a kezdetektől alakítója vagyok: a Hallgatói Mentorprogramnak és a TanodaPlatformnak egyik alapítója, a Motiváció Oktatási Egyesületnek az alapítás óta alelnöke vagyok. Elsősorban a szervezeti stratégia kialakításáért és megvalósításáért felelek, így HR-rel, pályázatokkal, pénzügyekkel, közösségfejlesztéssel egyaránt foglalkozom. Egyik szervezője vagyok TanodaPlatform szakmai programjának és érdekérvényesítő tevékenységének. Szakértőként, kutatóként elsősorban az alábbi területekkel foglalkozom: társadalmi integráció, antiszegregáció, méltányos oktatás, civil társadalom fejlesztése.

Varga Andrea

Angol-pedagógia tanár szakos, valamint gazdasági és társadalomtudományi szakfordító és tolmács diplomát szereztem a Szegedi Tudományegyetemen, és több mint 14 évig dolgoztam a fordító szakmában. Az egyesület alapítása óta tag vagyok, de 2024 szeptemberétől kezdtem el aktívan részt venni a csapat munkájában, főként a támogatóiközösség-építés területén. A szervezet küldetése, amely a szolidaritás, a fenntarthatóság és az igazságosság értékeit képviseli, teljes mértékben összhangban van a saját elveimmel, és örömmel dolgozom azon, hogy ezt az üzenetet minél szélesebb körben elérhetővé tegyük. Számomra az a legnagyobb motiváció, hogy folyamatosan új kihívásokkal találkozom, és tanulok.

hu_HU