A pécsi Budai Városkapu egy öt iskolából álló iskolaegyüttes. Vezetője két éve dolgozik azon, hogy ezek a részben szegregált vagy szegregátumokban működő iskolák méltó körülmények között és magas szakmai színvonalon működhessenek. A Budai Városkapu azért csatlakozott a DeMo-hoz, mert nagy tapasztalata van abban, hogy hogyan lehet civil kezdeményezésekkel együttműködni azért, hogy jobb legyen az iskola, hogy ne kallódjanak el a nehéz gyerekek, hogy öröm legyen az iskolába bemenni tanárnak, diáknak, egyaránt. Együtt dolgoznak tanodákkal, és olyan helyi, budapesti, berettyóújfalui civilekkel, akik meg tudják mutatni a pedagógusoknak, hogy másképp is lehet, hogy van megoldás, ha csak egy nyári tábor, egy kreatív foglalkozás erejéig is. Hogy milyen iskola a cél? Olyan, amelyikbe jó járni, ahol a gyerek és a kiváncsiság van a középpontban, és ahol a pedagógus is úgy érzi, hogy történik vele valami fontos, és izgalmas. És persze olyan iskola, ahol sok a szín, ahol minden azt a célt szolgálja, hogy lehessen együttműködni, alkotni, gondolkodni. A tapasztalatcsere résztvevői megnézhették, és hallhatták, hogy hogyan zajlik egy ilyen átalakulás, hogy milyen elkötelezett pedagógusok és vezetők állnak a változások mögött, hogy milyen kreatív megoldásokat lehet találni a legbonyolultabbnak tűnő problémák megoldására is.
Nagyon köszönjük, hogy mindezt láthattuk, hogy feltehettük az ezer és egy kérdésünket, és hogy igazi szakmai párbeszéd részesei lehettünk.
És persze alakulnak a DeMo szakmai csoportjai is. A társasjáték módszertani csoport már megalakult, de útban van az élő matek csoport is. Hogy ez mit jelent? Hamarosan a Demo készülő blogján beszámolunk erről is.