1. nap:

Ismét gyerekzsivajtól lett hangos a szegedi Motiváció Tanoda. Ugyanis eddigi évekhez hasonlóan, idén sem telhet el úgy a nyári szünet, hogy nem találkoznánk kedves Tanodásainkkal egy jó hangulatú tábor erejéig.

Program

2016. július 11-ével kezdetét vette a LogMeln táborunk, melynek mottója: Játszunk REÁLisan! Egy héten keresztül az informatikai- és a matematikai kompetenciákra épülő játékokat kínálunk Mentoráltjainknak.

Az első napunkra szép számmal érkeztek gyerekek, a legkisebbektől a legnagyobbakig. A tábor egy nyitókörrel vette kezdetét, melynek keretein belül egyrészt köszöntöttük egymást – annál is inkább, mert többekkel az évzáró óta nem találkoztunk – majd a tanodavezető Németh Gábor ismertette a táborral kapcsolatos tudnivalókat. A nyitókör egyik lényeges elemének tekinthető, hogy erre a napra – s majd később a továbbiakra is – őrangyalaivá válhattunk egymásnak. Történt ez oly módon, hogy mindannyiunk neve bekerült egy kalapba, s kinek a nevét kihúztuk, annak a mentoráltnak vagy mentornak lettünk az őrangyala ezen a napon. Őrangyalként arra törekedtünk, hogy az általunk kihúzott személynek minél több örömet okozzunk.


A félig-meddig informatív első etapot követően élménypedagógiai feladatok megoldására invitáltuk a gyerekeket. A foglalkozás-rész szabadtéren, a szegedi Szent István téren valósult meg. Számos matematikai és ügyességi feladvány jelent meg a feladatok között. Ilyen játékok voltak a teljesség igénye nélkül; a Csoportos zsonglőrködés, a Vak sokszög és a Csak hüvelykujjak. Az említett játékok végzése jótékony hatással lehetett a tanulók geometriai észleléseikre, a sorozatok és összefüggések önálló értelmezésének területén is.

Az élménypedagógiai foglalkozás egy beszélgetésen alapuló lezárással ért véget. Ezt követően visszatértünk a tanoda épületébe, ahol közösen megebédeltünk.
A délután folyamán a logikáé volt a főszerep. Online és offline logikai játékok sorát vonultattuk fel a gyerekek nagy örömére. Az offline játékoknál a logikára épülő társasjátékok, míg az online-ok esetében az interneten elérhető játékok végzése ment végbe.
A nap vége felé mindenkinek volt alkalma reflektálni az eltöltött nappal kapcsolatban, melyet Lájk jelekkel tehettek meg, valamint megkerestük, kinek ki volt az őrangyala…

 

2. nap:

A Játsszunk REÁLisan elnevezésű táborunk második napja is eltelt. A gyerekek érkezése előtt leültünk megbeszélni a mentorokkal a hétfői táborindítás tapasztalatait, majd előkészítettük a mai nap foglalkozásait. A reggelt szokásainkhoz híven nyitókörrel kezdtük, ahol megosztottuk tanodásainkkal a tervezett programot, és az is eldőlt, ma kire vigyázunk Őrangyalként.

A délelőtt folyamán kétféle kvízt játszottak a gyerekek. Az elsőben az ismert közösségi oldalt, a facebook-ot próbáltuk egy új funkcióval felruházni: egy erre a célra létrehozott titkos csoportban kaptak, és válaszoltak meg a gyerekek sporttal, tudományokkal, sztárokkal kapcsolatos kérdéseket. A második kvíz során pedig, az előzőhöz hasonlóan, csapatokban dolgozva oldottak meg internetes keresésen alapuló feladványokat.

A komoly szellemi kihívásokat ebéd követte. Sikerként könyvelem el, hogy az étkezést utáni rövid szünetben a gyerekek a hétfőn megismert logikai játékokat kérték tőlünk, majd önállóan játszottak velük.

Délután az internetes biztonságról beszélgettünk a gyerekekkel, ahol – nem igazán meglepő módon- kiderült, sokkal inkább képben vannak a közösségi oldalakkal kapcsolatban, mint mentoraik. Ezt követően a nagyobbak számítógépes, a kisebbek táblás stratégiai játékokkal játszottak.

A délutáni tevékenységek után közös uzsonnakészítés, és annak elfogyasztása következett. A zárókörben mentoráltjaink értékelték a nap programelemeit, és elbúcsúztunk egymástól.

3. nap:

A harmadik napunk reggelét egy gyors bevásárlással kezdtük, majd a mentorokkal átbeszéltük a keddi nap eseményeit és a ránk váró aznapi teendőket.

A nyitókörben mindenki választott magának egy színt, ami éppen az aktuális hangulatát tükrözte. Volt olyan, aki nagyon vidáman és kipihenten érkezett, vagy olyan, aki izgatottan várta már a mai napot és akadt olyan is, aki fáradtan ébredt, de tudta, ma is itt a helye közöttünk.

A délelőtti programot a stratégiai játékok uralták. Online és offline típusú taktikai játékokkal ismerkedtek meg a gyerekek. A fiatalok minden egyes játékban más-más szereplő bőrébe bújhattak. Az egyik játékban szőnyegkereskedőként, a másikban földművesként a harmadikban pedig kis hercegként gyűjtögethették pontjaikat.

Az ebéd elfogyasztása után a képzőművészeté volt a főszerep. Azzal foglalkoztunk, mi történik akkor, amikor a geometria találkozik a művészettel. Beszélgettünk olyan alkotókról, akik képeikhez mértani formákat használtak. Az alkotások elkészítéséhez társasjátékaink kidobásra szánt elemeit használtuk fel. A képeket papírból kivágott geometriai formákból illesztettük össze, majd a keret felragasztásával véglegesítettük az alkotást.

Hamar elrepült a délután és már ismét azon kaptuk magunkat, hogy azon tanakodunk”Nekem ki volt az őrangyalom ?”. Ez volt zárókörunk naaagy kérdése. Egyik nap sem telhet el lájkok vagy dislájkok nélkül, így ismét kértünk visszajelzést a mai napról. A kis kezek mellé pedig egy-egy korong is került, melyben a fiatalok megfogalmazták, milyen érzéssel mennek el haza tőlünk.

4. nap:

A Játsszunk REÁLisan táborunk csütörtöki napját is nyitókörrel kezdtük, ahol mindenki elmesélte a tanodába vezető útjának kalandos történetét, megbeszéltük a nap programját és kihúztuk, hogy kivel  különösen kedvesek.

Délelőtt a kaszinóé volt a főszerep, ahol a gyerekek négy asztalnál négy különböző logikai játékkal játszhattak zsetonokért, amelyeket gyümölcsökre válthattak be. Két forduló között pedig frissítő koktélokat kortyolgatva osztották meg egymással és a mentorokkal a lejátszott partik izgalmait.

Délután jöhetett a várva várt „szabaduló szoba”. A fiatalok a játék elején megkapták szerepkártyáikat, melyen a játékban alakított figurájuk személyleírását tartalmazta. Így pár perc múlva a tanoda egyik szobája banki ügyféltérré változott. Banki ügyintézésre várt ügyfelek között volt nyugdíjas, egyetemista, pszichológus, szakács, sőt nászútra induló fiatal pár is. A szereplők, akik pénzzel kapcsolatos ügyeiket intézték, egyszer csak áldozatokká váltak. Bezárultak az ajtók, elsötétedett minden és a bank személyzete átváltozott. Menekülésre nem volt lehetőség. Az „ügyfelek” csak úgy szabadulhattak ki a személyzet fogságából, hogy különböző feladatokat oldottak meg és a helyesnek vélt megoldások kódját bemondták a fogvatartóiknak. A játék végét egy közös beszélgetéssel zártuk, ahol elmondták, hogyan működtek csapatként és milyen szokatlan dolog volt mentoraikat egy teljesen más szerepben látni. A nap végén megkóstoltuk a konyhában elkészített finom süteményeket. Ilyen melegben a legjobb a jó hideg mirinda szelet és a lédús narancs. Megbeszéltük a mai napot és örömmel nyugtáztuk, hogy „Ez volt a legjobb nap”.

Játszunk REÁLisan
Cimke: