Tájékoztató a Motiváció Oktatási Egyesület képzéseiről
Képzés címe | Felnőttképzés vagy pedagógus-továbbképzés | Felnőttképzési nyilvántartási szám | Óraszám | Feltétel | Csoport-létszám (fő) |
Olvasáskultúra- és szövegértés-fejlesztés | Pedagógus-továbbképzés | D/3016/2015 | 30 | Pedagógus-végzettség (bármely szakos) | 10–20 |
Társadalmi integráció és méltányos oktatás – az együttnevelés támogatásának lehetőségei | Pedagógus-továbbképzés | D/3022/2015 | 30 | Pedagógus-végzettség (bármely szakos) | 10–20 |
Olvasáskultúra- és szövegértés-fejlesztés | Felnőttképzés* | B/2020/002217 | 30 20 + 10 otthoni munka | Érettségi | 10–20 |
Társadalmi integráció és méltányos oktatás – az együttnevelés támogatásának lehetőségei | Felnőttképzés* | B/2020/002217 | 30 | Érettségi | 10–25 |
Társasjáték-pedagógia | Felnőttképzés* | B/2020/002217 | 30 | Általános iskolai végzettség | 10–20 |
Mentortárs – Társasjáték-alapú képzés az oktatási egyenlőtlenségekről | Felnőttképzés* | B/2020/002217 | 8 | Általános iskolai végzettség | 10–20 |
A hátránykompenzálás lehetőségei civil programokban | Felnőttképzés* | B/2020/002217 | 16 | Általános iskolai végzettség | 6–20 |
* A felnőttképzések beszámíthatók a pedagógusok kötelező 120 órás továbbképzési kvótájába. A 120 órából 25%, azaz 30 óra teljesíthető így.
Egyéni jelentkezés esetén a 30 órás képzések ára 50 000 Ft/fő.
Csoportok (min. 12 fő) jelentkezése esetén a 30 órás képzések ára 45 000 Ft/fő.
Egyéni jelentkezés esetén a 8 órás Mentortárs – Társasjáték-alapú képzés az oktatási egyenlőtlenségekről (B/2020/002217) képzés ára 18 000 Ft/fő.
Csoportok (min. 12 fő) jelentkezése esetén a 8 órás Mentortárs – Társasjáték-alapú képzés az oktatási egyenlőtlenségekről (B/2020/002217) képzés ára 15 000 Ft/fő.
Egyéni jelentkezés esetén a 16 órás A hátránykompenzálás lehetőségei civil programokban (B/2020/002217) képzés ára 36 000 Ft/fő.
Csoportok (min. 6 fő) jelentkezése esetén a 16 órás A hátránykompenzálás lehetőségei civil programokban B/2020/002217) képzés ára 33 000 Ft/fő.
Terem biztosítása esetén lehetőség van árengedményre.
Civilszervezetek számára egyéni árképzés lehetséges.
Mentortársas elnevezésű társasjátékot adunk ajándékba az alábbi képzésekhez:
- Társadalmi integráció és méltányos oktatás – az együttnevelés támogatásának lehetőségei (D/3022/2015 iktatószámú pedagógus-továbbképzés)
- Társadalmi integráció és méltányos oktatás – az együttnevelés támogatásának lehetőségei (B/2020/002217 program engedélyezési számú felnőttképzés)
- Mentortárs – Társasjáték-alapú képzés az oktatási egyenlőtlenségekről című képzésekhez (B/2020/002217 program engedélyezési számú felnőttképzés).
Pedagógus-továbbképzések
Olvasáskultúra- és szövegértés-fejlesztés (30 óra, nyilvántartási szám: D/3016/2015)
A fejletlen szövegértés a hatékony tanulás akadálya, a motivációs problémák egyik oka. A pedagógusok számára alig áll rendelkezésre olyan módszertani segítség, mely az olvasás fejlesztésére fókuszálna alsó tagozatot követően. A képzés célja a résztvevők alkalmassá tétele 10–18 éves korú tanulók szövegértésének és olvasáskultúrájának fejlesztésére, olvasásfejlesztő foglalkozások tervezésére, megvalósítására tantárgyi és tantárgyaktól független szövegek felhasználásával.
Társadalmi integráció és méltányos oktatás – az együttnevelés támogatásának lehetőségei (30 óra, nyilvántartási szám: D/3022/2015)
Az integrált oktatás megvalósítása, a hátrányos helyzetű, valamint cigány/roma tanulók hatékony pedagógiai támogatása a hazai oktatás egyik gyenge pontja, mely kapcsán nélkülözhetetlen az iskolai kudarcok okainak és megoldási lehetőségeinek alapos ismerete. A képzés célja a méltányos oktatás egyéni és társadalmi előnyeinek megismerése, a méltányos oktatás megvalósulását és a hátrányos helyzetű tanulók támogatását segítő osztálytermi, iskolai és iskolán kívüli lehetőségek áttekintése a hazai körülmények figyelembe vételével az oktatás szinte teljes vertikumában. A résztvevők a képzés által képesek lesznek a hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikertelenségei mögött meghúzódó okok árnyaltabb azonosítására, tájékozottá válnak a hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok támogatását szolgáló lehetőségeket illetően, így hatékonyabban támogathatják tanulóikat. A résztvevők továbbá képesek lesznek a hátrányos helyzetű tanulók iskolai életútját bemutató Mentortársas elnevezésű játék társadalmi érzékenyítést célzó alkalmazására.
Felnőttképzések
A felnőttképzések beszámíthatók a pedagógusok kötelező 120 órás továbbképzési kvótájába. A 120 óra 25%-a, azaz 30 óra teljesíthető így.
Olvasáskultúra- és szövegértés-fejlesztés (30 óra, 20 + 10, program engedélyezési száma: B/2020/002217)
A képzés célja, a résztvevők felkészítése 10–18 éves korú gyermekek és fiatalok olvasási motivációjának és olvasási teljesítményének emelésére. A képzés elméleti része az olvasás fejlődésével, jelentőségével, a motiváció néhány jelenségével, valamint ezek összefüggésével foglalkozik. Az elméleti alapozást követően az olvasás fejlesztésére alkalmas gyakorlatokat, játékokat ismerhetnek meg és próbálhatnak ki a résztvevők. A képzés közös gondolkodás és kooperatív munka által dolgozza fel azokat az ismereteket, amelyek az egyéni vagy kiscsoportos olvasásfejlesztő foglalkozások megvalósításához, valamint az olvasási motiváció erősítéséhez szükségesek. A képzésen résztvevők képesség válnak a tanulók fejlesztésére alkalmas szövegek és a kapcsolódó feladatsorok összeállítására.
Társadalmi integráció és méltányos oktatás – az együttnevelés támogatásának lehetőségei (30 óra, program engedélyezési száma: B/2020/002217)
A képzés célja, hogy a résztvevők számára bemutassa azokat a körülményekkel, amelyek a hátrányos helyzetű tanulók oktatási problémáihoz vezetnek, valamint, hogy bemutassa, a képzésen résztvevők hogyan segíthetik a méltányos oktatás megvalósulását. A képzés során a résztvevők megismerkednek a hazai roma/cigány kisebbség fontosabb jellemzőivel, a roma/cigány emberekkel kapcsolatos leggyakoribb sztereotípiákkal és tévhitekkel. A tréning további célja, hogy bemutassa a fontosabb hazai hátránykompenzáló programokat, kezdeményezéseket. A tréning része a hátrányos helyzetű tanulók iskolai életútját bemutató Mentortársas elnevezésű társasjáték bemutatása is. A játék során a résztvevők elmélyítik ismereteiket, valamint maguk is alkalmassá válnak a játék segítségével társadalmi érzékenyítésre.
Társasjáték-pedagógia (30 óra, program engedélyezési száma: B/2020/002217)
A képzés célja, hogy a résztvevők játékrepertoárral, a szabálytanítás és a játékvezetés terén magabiztos tudással rendelkezzenek. A résztvevők a képzés során pedagógiai célok mentén összeállított programot ismernek meg és elsajátítják a tervezéshez szükséges kompetenciákat. A játékok kipróbálásával és megtanulásával a játékélmény megélése a cél, mely elengedhetetlen a társasjáték-pedagógiai foglalkozások tervezéséhez, vezetéséhez. Az tréning végére a résztvevők átlátják a társasjátékok pozitív hatását és képesek lesznek őket tudatosan használni saját pedagógiai céljaik elérésére.
Mentortárs – Társasjáték-alapú képzés az oktatási egyenlőtlenségekről (8 óra, program engedélyezési száma: B/2020/002217)
A képzés célja, a résztvevők megismertetése azokkal a körülményekkel, amelyek a hátrányos helyzetű tanulók oktatási problémáihoz vezetnek, valamint felkészítésük arra, hogy felelős állampolgárként hogyan segíthetik a méltányos oktatás megvalósulását. A résztvevők megismertetése a hátrányos helyzetű tanulók iskolai életútját bemutató Mentortársas elnevezésű társasjáték szabályaival, amelynek segítségével a résztvevők elmélyítik ismereteiket, valamint maguk is alkalmassá válnak a játék segítségével társadalmi érzékenyítésre.
A hátránykompenzálás lehetőségei civil programokban (16 óra, program engedélyezési száma: B/2020/002217)
A képzés célja, hogy a képzésben résztvevők megismerjék, hogy felelős állampolgárként hogyan segíthetik a hátrányos helyzetű tanulókat támogató civil kezdeményezéseket, így tanodák, mentorprogramok vagy egyéb oktatási hátránykompenzáló projektek megvalósulását. A képzés célja a méltányos oktatás, valamint a különböző hátránykompenzáló programok egyéni és társadalmi előnyeinek megismerése, a méltányos oktatás és a hátrányos helyzetű tanulók támogatásához szükséges állampolgári ismeretek átadása, lehetőségek áttekintése.
A képzés során a résztvevők megismerik az oktatási szegregáció mechanizmusait, valamint különböző hátránykompenzáló programok (pl. tanodák) működésének céljait és sajátosságait.